Direktlänk till inlägg 17 december 2007

Måndag igen

Av Gerda - 17 december 2007 19:40

Ja uch vad tiden går fort, nyss var det ju sommar och vi solade :-} och badade brrrrr. Men tiden tycks gå fortare och fortare ju äldre man blir.

Förut när jag själv gick i skolan, tyckte jag att sommarlovet var oändligt, jullovet vaju också rätt långt, så jag hann börja längta efter skolan, jo faktiskt. Men nu, nu hinner man inte med liksom- det går så fort. Som det här med julen, den kommer nuförtiden så plötsligt! Jag hinner ju bara tänka på att t ex städa, el baka...då plötsligt är det ju julafton redan. Bli inte förskräckta, nåt skall jag faktiskt baka, idag bakade jag nästan julsträrnor- men jag halv- sov framför tv:n medan jag stickade ett par vantar, men jag har iallafille fall köpt färdigt deg- plattorna- såna julstjärnor som syrran också kan äta. vanilj bullar var ett önskemål av Lotta, joodå alla gånger, nog hinner jag- det är ju en hel vecka kvar!

Idag har Troja fått följa med till Bella, när jag förde forden dit, så promenera vi hem. Det var jätte halt, så jag lånade min pappas gångstavar, så jag skulle hålla mig upprätt. Jag frågade mamma o pappa att dom ville följa med till stan- troligen på fredag, hade tänkt o panik handla, men he eee rooowliigt! Jag får den rätta julkänslan, men nästan knip i magen, o svettet lackar när man febrilt söker klappar som passar, nån spänning ska det ju vara med julen, nu när jag slutat tro på tomten. Dom verkade vilja följa med, fast i morgon skulle dom kanske åka till Vittangi till apoteket.

Nä nu var det ganska mycket tomgångs snack, det blir så när jag inte vet vilken av mina aktiviteter jag ska berätta om;-)

Nu kom Sebbe hem, han är nog ganska trött, o jag med- det tog väldigt lång tid innan han kunde somna förra natten, typ 3 tid. ung. Han bytte från sän till säng, jag vaknade då o då, tror han testa vår säng 2 ggr.

Katja kab ju hälsa Sam, att han har jobb om han vill på julafton...kankse på 3 ställen, om inte Jonne o Dalle kan rycka in som extra personal!  Äch jag tänkte sätta nån fin bild, men kan ju inte jämt knycka flickornas bilder, borde skaffa en bra mobil telefon så man kan ta bilder från mitt aktiva liv!!!

Ja ja jag vet, det var jätte tråkigt att läsa det här...då så då slutar jag då, by by.

 
 
Ingen bild

peka

17 december 2007 20:29

vad är det för jobb?

 
Ingen bild

Katja

17 december 2007 21:50

Ska hälsa Sam det... Riktigt kul att läsa om din julhandel! Är inte avis... jag älskar att shoppa julklappar, och har inte blivit tillräckligt gammal för att stressa upp mig inför julen. jag bara njuter... Tror nog att jag är ett barn ännu.

 
Ingen bild

Gerda

18 december 2007 08:01

"jobbet" är att vara tomte till Berith o Hjördis o Anja:-) Det är inget måste, men hon frågade bara....

 
Ingen bild

Nina

18 december 2007 12:38

Mamma du kanju investera i en digitalkamera..fanns för 1400 på elgiganten...mkt bättre än alla begagnade du går o köper....så är d en julklapp samtidigt till dina linslusar till döttrar åxå...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerda - 1 juli 2008 12:46

ååå, jubla inte i förskott, kanske flyttar tillbaka till tidigare BLOGGEN : www.gwm.blogg.se , har skrivit ett inlägg där om nån nu är intresserad. Skulle vara kul om mina töser kunde tipsa mig hur den där designen funkar där, så man kan göra den mer...

Av Gerda - 25 juni 2008 21:15

... så måste jag tacka er som var här, det var trevligt! Och gött! det gick ju bra fast vi inte var i Siikavuopio :-) Förra veckan har också vart underbar, har haft alla mina barn hemma + lilla Saga, tjejerna har rensat o städat o möblerat lite...jä...

Av Gerda - 25 juni 2008 12:28

Det är mitt i veckan, onsdag eller odens dag som det säkert kommer ifrån- passande för idag, det regnar o några hörde oden mullra idag..fast inte jag. Det är ändå rätt varmt ute ca + 14- 15 och det känns som "mjukt väder" mjuk regn...hoppas det inte ...

Av Gerda - 19 juni 2008 11:59

Det är torsdag idag, och i morgon är det midsommar afton och jag är ledig från jobbet- ooo vad skönt!! Jag mår som en prinsessa (fast jag inte sert ut som en sån) för nu är alla mina barn hemma + lilla söta underbara Saga. Det är så härligt hemma när...

Av Gerda - 9 juni 2008 09:25

Jösses när jag vaknade i morse, säkert 5- 7 cm tjockt snötäcke på bilen, på marken hade de ju inte hunnit bli så tjockt, kanske 3- 4 cm. Hade jag haft kameran hade jag tagit bild. Voj suckarnas afton. Jag o Lotta som satte upp studsmattan igår, den v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards