Direktlänk till inlägg 18 december 2007

Sparka den som redan ligger...

Av Gerda - 18 december 2007 12:51

Jag håller på att egga upp mig, så jag får nåt vettigt sagt, när jag nu snart ska på möte hos rektorn o skolförvaltnings chefen, ang. Sebbes skolgång och punkt 1 på kallelsen: kränkning mot elev på sameskolan.

Jag blir såååå förb. Denna händelse var för ca en el 2 veckor sen, Sebbes lärare ringde om de- Han o en jämnårig från s-skolan hade bråkat...hon hade tagit dom båda tillsammans för att prata om det- o KLARAT UPP DET! Händelsen var den att Sebbe hade spottat ut från ett öppet fönster som den andra råkade stå nån meter ifrån, Sebbe sa att det inte träffa honom o sa att han sa inte det vanliga skälls-ordet l-j....så jag undrar varför denna sak tas upp igen?

Jag sa till Sebbe att han behöver inte komma, det står inte det på kallelsen heller. Jo, en liten liten små sak, som säkert inte har med saken att göra, den andra pojken är rektorns son!!!

Jag berättar om det senare.

Japp, så var det klart. Det gick faktiskt bra! Först tog ju rektorn upp det här mellan våra söner, att han o nån annan förut också vart på honom, han trodde det kunde bero på att han var just rektorns son. Jag sa att jag brukar prata med föräldrarna om det är nå bråk mellan barnen sinsemellan, och sa att jag ville att han el hans fru ringde iegenskap av förälder om det skulle bli nå mer bråk.

Sen berättade jag för förvaltnings chefen om en orättvis behandling som läraren (skolan) gjorde i våras- då var det Sebbe o en annan som gjorde nåt tillsammans, som fick följden att endast Sebastian fick till bestraffning att inte följa med på en rolig resa till Narvik. förv. chefen sa efteråt att det jag berättade berörde honom verkligen och ´tyckte att det var fel handlat av skolan....och han sa att man måste börja med att få Sebastian att känna sig accepterad på skolan (av vuxna) han såg att det nog kan vara grunden till allt bus o bråk. Det återstår att se om det blir nån förändring, vet ju inte hur den där Gustafsson är annars, men bra på att prata iaf.

 
 
domi

domi

18 december 2007 19:12

jaa du, du har fullt upp du! julen, skolbråk, ungar, julhandel, barnbarn, bakning osv.....
varvar du ner sen resten av året eller??? satsa pengarna på en vår resa till solen (4-5000kr) en hel vecka! du skulle behöva en.

http://dbmm

 
Ingen bild

lisa ap gris apa

18 december 2007 22:21

jaa de är då typiskt.. och tack för de du kommenterade till mig i min blogg, ska bli skönt att komma hem och HELA familjen och+ är där !!!

 
Ingen bild

Katja

18 december 2007 22:56

Nämen, det var verkligen inte pedagogiskt gjort att han inte fick följa med på resan! Sånt lär ju knappast hjälpa.
Imorgon åker vi! Se till att det blir minusgrader nu, och snöar, så det är fin vit mjuk snö när vi kommer.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerda - 1 juli 2008 12:46

ååå, jubla inte i förskott, kanske flyttar tillbaka till tidigare BLOGGEN : www.gwm.blogg.se , har skrivit ett inlägg där om nån nu är intresserad. Skulle vara kul om mina töser kunde tipsa mig hur den där designen funkar där, så man kan göra den mer...

Av Gerda - 25 juni 2008 21:15

... så måste jag tacka er som var här, det var trevligt! Och gött! det gick ju bra fast vi inte var i Siikavuopio :-) Förra veckan har också vart underbar, har haft alla mina barn hemma + lilla Saga, tjejerna har rensat o städat o möblerat lite...jä...

Av Gerda - 25 juni 2008 12:28

Det är mitt i veckan, onsdag eller odens dag som det säkert kommer ifrån- passande för idag, det regnar o några hörde oden mullra idag..fast inte jag. Det är ändå rätt varmt ute ca + 14- 15 och det känns som "mjukt väder" mjuk regn...hoppas det inte ...

Av Gerda - 19 juni 2008 11:59

Det är torsdag idag, och i morgon är det midsommar afton och jag är ledig från jobbet- ooo vad skönt!! Jag mår som en prinsessa (fast jag inte sert ut som en sån) för nu är alla mina barn hemma + lilla söta underbara Saga. Det är så härligt hemma när...

Av Gerda - 9 juni 2008 09:25

Jösses när jag vaknade i morse, säkert 5- 7 cm tjockt snötäcke på bilen, på marken hade de ju inte hunnit bli så tjockt, kanske 3- 4 cm. Hade jag haft kameran hade jag tagit bild. Voj suckarnas afton. Jag o Lotta som satte upp studsmattan igår, den v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards