Direktlänk till inlägg 19 december 2007

Jul ledig snart!

Av Gerda - 19 december 2007 12:03

Nu är det bara 3.5 timmar kavar att jobba detta år för mig! Huvvaligan vad skönt.

I kväll kl 18.00 har skolan jelfest, sen har barnen bara julpyssel i skolan i morrn till kl 1. Sen kan man relaxa, nästan. På fredag blir ju en spännande dag när jag o Sebastian åker till stan, mamma o pappa med. Försöker tänka färdigt lite julklappar. Matlistan har jag skrivit klart.

Alla mina älsklingar kommer på lördag- oooo vad hääärligt, om inte nån av tjejerna åker hem med oss på fredag kväll- måste ringa och höra.Prata härom kvällen med mina kära föräldrar om vem som ska vara tomte hos oss, mamma sa som på skoj till pappa - Nå du! - joo svarar pappa, varför inte, jag har ju varit tomte så många gånger förr....hmm månne om han pallar trycket att vara det ???? Jag vet inte, tänkte att om det blir så varmt i kläderna, men hoppas han bara skojade. Någon frivillig som kan offra sig? Äh nog ordnar det sig. Idag köpte jag en fin mjuk, gullig t- mask ialla fall.

Just det tänkte jag också på Lisa, att när han blir för varm ovh "uurörd" så kanske hjärtat falerar. Vi är ju många friska förmågor så nog löser det sig!

 
 
Ingen bild

lisa fiisa

19 december 2007 13:34

men hojja, inte kan moffa vara tomte, han kommer ju få en hjärtinfarkt eller nått och sen låssas hsan att han bara är förkyld.. eller nått

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerda - 1 juli 2008 12:46

ååå, jubla inte i förskott, kanske flyttar tillbaka till tidigare BLOGGEN : www.gwm.blogg.se , har skrivit ett inlägg där om nån nu är intresserad. Skulle vara kul om mina töser kunde tipsa mig hur den där designen funkar där, så man kan göra den mer...

Av Gerda - 25 juni 2008 21:15

... så måste jag tacka er som var här, det var trevligt! Och gött! det gick ju bra fast vi inte var i Siikavuopio :-) Förra veckan har också vart underbar, har haft alla mina barn hemma + lilla Saga, tjejerna har rensat o städat o möblerat lite...jä...

Av Gerda - 25 juni 2008 12:28

Det är mitt i veckan, onsdag eller odens dag som det säkert kommer ifrån- passande för idag, det regnar o några hörde oden mullra idag..fast inte jag. Det är ändå rätt varmt ute ca + 14- 15 och det känns som "mjukt väder" mjuk regn...hoppas det inte ...

Av Gerda - 19 juni 2008 11:59

Det är torsdag idag, och i morgon är det midsommar afton och jag är ledig från jobbet- ooo vad skönt!! Jag mår som en prinsessa (fast jag inte sert ut som en sån) för nu är alla mina barn hemma + lilla söta underbara Saga. Det är så härligt hemma när...

Av Gerda - 9 juni 2008 09:25

Jösses när jag vaknade i morse, säkert 5- 7 cm tjockt snötäcke på bilen, på marken hade de ju inte hunnit bli så tjockt, kanske 3- 4 cm. Hade jag haft kameran hade jag tagit bild. Voj suckarnas afton. Jag o Lotta som satte upp studsmattan igår, den v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6 7 8
9
10 11 12
13
14 15 16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards