Direktlänk till inlägg 8 juni 2008

En lat söndag zzzzzzz

Av Gerda - 8 juni 2008 19:17

I dag har jag vart så trött, sov på morgonen till ca halv elva. Sen under dan gjorde väl inget speciellt, var o övningskörde med Lotta några gånger, var till mamma o pappa.

Jo, jag o Lotta satte upp studsmattan. Efter att jag fört henne till Kiruna- bussen (halv 4) så la jag mig för att kolla tv- och gissa vad som hände! Just det, jag somnade till ungefär halv 7 på kvällen. Väldigt intressant.

Jag har drömt, men nu minns jag inte om jag drömt på natten eller nu när jag slumra till i soffan- hm tror nog det var nu.

Jag gick på toaletten, så hör jag att Saga vaknar, så kommer Nina med henne bakom dörren, och som knuffar henne nere på golvet, dörren är liksom nå tyg grej där nere, så jag ser Sagas händer o ansikte. - Jag ska bara skita först säger jag, för jag gissade att jag skulle byta blöja på henne:-)

Så var det Jockes o Astrids pojkar som jag såg med antecknings block där dom skrev allt bus o dumheter Sebbe o Kitte gjort, o Hjördis sa: Sihen ne kirjottavat kaikki, eller nåt liknande.

Tja hade inget mer intressant att skriva. Nja i går var jag o P i Finland med släpet full med den gamla soffgruppen, bokhyllan, lilla krossen o i bilen massa påsar o grejer till traktorn. P körde traktorn till sin bror där, det tog ca 2.5 timme. Eija o Tanja kom också dit- jag hade med flickornas kasserade kläder som dom skulle kolla om det fanns nåt Tanja kunde använda, det var inte precis nå slitna kläder dom kasserat- så det känns mycket bättre när man vet att nån annan kan verkligen behöva dom!!

Brukar gilla att sätta in nya bilder, men nu är min kamera utlånad till min älskade dotter, så jag sätter in en gammal bild på ett gammalt hus i Palojoki, där en forna släkting till Siikavuopioklanen o Mäkitalo klanen bott, Baas- huset. Min mor har berättat att hon varit in till det huset i sin ungdom.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerda - 1 juli 2008 12:46

ååå, jubla inte i förskott, kanske flyttar tillbaka till tidigare BLOGGEN : www.gwm.blogg.se , har skrivit ett inlägg där om nån nu är intresserad. Skulle vara kul om mina töser kunde tipsa mig hur den där designen funkar där, så man kan göra den mer...

Av Gerda - 25 juni 2008 21:15

... så måste jag tacka er som var här, det var trevligt! Och gött! det gick ju bra fast vi inte var i Siikavuopio :-) Förra veckan har också vart underbar, har haft alla mina barn hemma + lilla Saga, tjejerna har rensat o städat o möblerat lite...jä...

Av Gerda - 25 juni 2008 12:28

Det är mitt i veckan, onsdag eller odens dag som det säkert kommer ifrån- passande för idag, det regnar o några hörde oden mullra idag..fast inte jag. Det är ändå rätt varmt ute ca + 14- 15 och det känns som "mjukt väder" mjuk regn...hoppas det inte ...

Av Gerda - 19 juni 2008 11:59

Det är torsdag idag, och i morgon är det midsommar afton och jag är ledig från jobbet- ooo vad skönt!! Jag mår som en prinsessa (fast jag inte sert ut som en sån) för nu är alla mina barn hemma + lilla söta underbara Saga. Det är så härligt hemma när...

Av Gerda - 9 juni 2008 09:25

Jösses när jag vaknade i morse, säkert 5- 7 cm tjockt snötäcke på bilen, på marken hade de ju inte hunnit bli så tjockt, kanske 3- 4 cm. Hade jag haft kameran hade jag tagit bild. Voj suckarnas afton. Jag o Lotta som satte upp studsmattan igår, den v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards