Direktlänk till inlägg 2 januari 2008

Aha..år 2008!! GOTT NYTT ÅR!

Av Gerda - 2 januari 2008 19:52

Jaha, nu tar jag mig lite tid att sätta mig här och skriva lite. Julen kanske jag inte behöver skriva så mkt om, alla ni som brukar kika in här var ju här...alive:-) Men det måste jag säga, att jag har inte haft en sån trevlig jul på manna  minne..i manna minne öh, hur man nu säger, men vi var många, men det var jätte jätte trevligt. Som ni nog misstänker så är det en liten liten plutt som gjorde att julen var extra underbar....ja just det, Saga. Men alla åker ju så fort till stan, Lisa, Tony o Lotta stannade ju ända till fredag 28/12 i allafall- men Johan o Nina och Saga är ännu här, det känns jätte bra o roligt när dom stannar längre. Vad det ska bli tomt sen när dom åker....men nu har jag fått blodad tand på allvar (Saga) så nog hittar jag på nån orsak så jag kan åka till stan en dag eller två.

Nyårs afton gick till ungefär som vanligt, min mor o far kom vid halv 11 tiden, vi fikade o kolla tv...sen sköt vi raketer, fast nu var ju Nina o Johan åsså här (Saga hade stannat med sin fammo hos Berith) och Johan hade två stora (?) raket serier eller vad det nu heter, så det blev lite mer raketer härifrån än vanligt. Sen földe jag med mor o far när dom for, dom brukar varje nyår stanna till hos Berith. Enid o Henry var åxå där, blev bjuden på campange...sen satt jag o Berit o Enid o surra hos dom i köket...med lite avbrott av en viss surrare som alltid vill surra högst och bäst..så när rödvinet tog slut där så stack vi 3 till oss o fortsatte att surra ett tag, men tydligen var klockan trimmad för plötsligt var den halv 5 på morgonen. Men det var trevligt, att få prata med Sagas farmor också lite mer än man annras gör, bara byter några alldagliga fraser då man råkar träffas.

Men en sak är säker, nog dröjer det innan jag tar nåt alkoholhaltigt igen...fuuu katten vad jag mådde dan efter. vaknade vid 11, alldeles svettig i anskiktet o hela kroppen (svettas annars inte så fasligt) valparna hade pissat o bajsat på golvet, gick runt o torka o tog upp bajs...tills jag kände kväljningar o rusa mot toan, Johan fråga om jag hade halsbränna..jag höll för munnen o skaka på huvudet, då haja han nog att jag skulle gå på toa o ropa på Ulrik. Sen gick jag o la mig igen o sov ända till halv 5 på e.m först efter det började jag känna mig lite som en människa igen.

Jag har tagit ledigt dom här tre dagarna o börjar jobba först den 7 jan. Det är skönt.

 
 
dorkan

dorkan

2 januari 2008 22:09

vojvojvoj....o hojja....

http://dbmm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Gerda - 1 juli 2008 12:46

ååå, jubla inte i förskott, kanske flyttar tillbaka till tidigare BLOGGEN : www.gwm.blogg.se , har skrivit ett inlägg där om nån nu är intresserad. Skulle vara kul om mina töser kunde tipsa mig hur den där designen funkar där, så man kan göra den mer...

Av Gerda - 25 juni 2008 21:15

... så måste jag tacka er som var här, det var trevligt! Och gött! det gick ju bra fast vi inte var i Siikavuopio :-) Förra veckan har också vart underbar, har haft alla mina barn hemma + lilla Saga, tjejerna har rensat o städat o möblerat lite...jä...

Av Gerda - 25 juni 2008 12:28

Det är mitt i veckan, onsdag eller odens dag som det säkert kommer ifrån- passande för idag, det regnar o några hörde oden mullra idag..fast inte jag. Det är ändå rätt varmt ute ca + 14- 15 och det känns som "mjukt väder" mjuk regn...hoppas det inte ...

Av Gerda - 19 juni 2008 11:59

Det är torsdag idag, och i morgon är det midsommar afton och jag är ledig från jobbet- ooo vad skönt!! Jag mår som en prinsessa (fast jag inte sert ut som en sån) för nu är alla mina barn hemma + lilla söta underbara Saga. Det är så härligt hemma när...

Av Gerda - 9 juni 2008 09:25

Jösses när jag vaknade i morse, säkert 5- 7 cm tjockt snötäcke på bilen, på marken hade de ju inte hunnit bli så tjockt, kanske 3- 4 cm. Hade jag haft kameran hade jag tagit bild. Voj suckarnas afton. Jag o Lotta som satte upp studsmattan igår, den v...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards